keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

MARIMEKKO JA YHDYSVALTALAINEN KAUPPAKETJU TARGET DESIGNYHTEISTYHN KEVLL MARIMEKON ROHKEAT KUVIOT JA ILOISET VRIT VIESTIVT SUOMALAISTA ELMNTAPAA

16:00 Marimekko Oyj Lehdistötiedote MARIMEKKO JA YHDYSVALTALAINEN KAUPPAKETJU TARGET DESIGNYHTEISTYHN KEVLL MARIMEKON ROHKEAT KUVIOT JA ILOISET VÄRIT VIESTIVÄT SUOMALAISTA ELÄMÄNTAPAA Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 2.3.2016 klo 16.00 Marimekko ja Target, yksi Yhdysvaltojen suurimmista tavarataloketjuista, ilmoittivat tänään tulevasta yhteistyöstään keväällä 2016. Rajoitetun ajan saatavilla oleva yhteistyömallisto sisältää Marimekon leikkisissä kuvioissa niin kesäiseen ulkoilmaan tarkoitettuja sisustustuotteita ja kalusteita kuin naisten ja tyttöjen ranta- ja uima-asuja sekä -asusteita. Malliston kuviot ovat Marimekon yhden ikonisimman suunnittelijan, Maijan Isolan, suunnittelemia. Designtalon ensimmäisille vuosikymmenille juurensa juontavat kuviot ovat hieno esimerkki Marimekon ajattomasta ja tunnistettavasta suunnitteluperinnöstä. Yhteistyö liittyy Marimekon ensimmäisen ja kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksissa toukokuussa ja marraskuussa 2015 julkaistuihin lisenssisopimustuottoihin pohjoisamerikkalaisen yhtiön kanssa, mikä nyt tarkentui Targetiksi. Kun kartoitamme mahdollisia yhteistykumppaneita matkaamme lhelle ja kauas löytääksemme suunnittelijoita ja brändejä, joista uskomme asiakkaidemme pitävän. Kevään yhteistyömme toi meidät aina Suomeen asti! Marimekko on kiehtonut meitä jo jonkin aikaa emmekä malta odottaa, että asiakkaillamme on mahdollisuus ostaa tämän yhteistyömalliston tuotteita, vain muutamien viikkojen kuluttua, sanoo Targetin tuotesuunnittelusta ja -kehityksest vastaava johtaja Julie Guggemoss. Marimekko for Target -yhteistyömalliston inspiraationlähteenä on ollut suomalainen kulttuuri ja elämäntapa. Marimekko ja Target halusivat luoda tuotteita, jotka tuovat ihmisiä yhteen ja luovat tunnelmaa ikuisesta kesästä ja huolettomasta ulkoilmaelämästä. Suunnitteluprosessin aikana Targetin designtiimi vietti aikaa Marimekon kotikaupungissa Helsingissä, missä heihin teki vaikutuksen erityisesti Suomen neljä vuodenaikaa. Kun talven kylmyys ja pimeys haihtuvat, suomalaiset ovat riemuissaan päästessään ulos nauttimaan ansaitusta auringonvalosta ystäviensä ja perheensä kanssa. Designpartneruuksien edellkvij Target nostaa rimaa jokaisella uudella yhteistyöllään. Olemme valtavan innoissamme tämän kevään Marimekko for Target -yhteistyöstä, joka on jatketta Targetin aiemmille menestyksekkäille designyhteistöille muun muassa Missonin, Mulberryn, Jason Wun, Jean Paul Gaultierin, PETER PILOTTOn ja Alexander McQueenin kanssa. Marimekko perustettiin tuomaan väriä ja iloa ihmisten arkipäivään. Olemme ylpeitä päästessämme tuomaan värikkäät kuviomme ja suomalaisesta kesäelämästä inspiroituneen lifestyle-ajattelumme asiakkaille kaikissa Targetin liikkeissä ja verkkokaupassa kautta Yhdysvaltojen, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko. Marimekko for Target -mallisto on saatavilla rajoitetun ajan vain Target-myymälöissä ja Target.com-verkkokaupassa Yhdysvalloissa 17.4.2016 alkaen. Aiheeseen liittyviä kuvia: http://mediabank.marimekko.fi/?cart=11941-aiklilhebe&l=EN Lisätietoa: Asta Halme, viestintä, Marimekko 09 7587 233 asta.halme@marimekko.com Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2015 tuotteiden brändimyynti oli 186 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto noin 96 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on yli 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 500 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com Minneapolisista Yhdysvalloista kotoisin oleva Target Corporation (NYSE: TGT) palvelee asiakkaita 1 792 myymälässä ja Target.com-verkkokaupassa. Vuodesta 1946 alkaen Target on antanut 5 prosenttia tuotostaan eri yhteisöille, mikä tarkoittaa tällä hetkellä yli 4 miljoonaa dollaria viikossa. Lisää tietoa löytyy osoitteesta Target.com/Pressroom. Targetin kulissien taakse pääsee kurkistamaan vierailemalla osoitteessa Target.com/abullseyeview tai seuraamalla Targetia Twitterissä @TargetNews. © OMXNEWS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti