MARIMEKKO JA YHDYSVALTALAINEN KAUPPAKETJU TARGET DESIGNYHTEISTYHN KEVLL MARIMEKON ROHKEAT KUVIOT JA ILOISET VRIT VIESTIVT SUOMALAISTA ELMNTAPAA
16:00
Marimekko Oyj
Lehdistötiedote
MARIMEKKO JA YHDYSVALTALAINEN KAUPPAKETJU TARGET DESIGNYHTEISTYHN KEVLL
MARIMEKON ROHKEAT KUVIOT JA ILOISET VÄRIT VIESTIVÄT SUOMALAISTA ELÄMÄNTAPAA
Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 2.3.2016 klo 16.00
Marimekko ja Target, yksi Yhdysvaltojen suurimmista tavarataloketjuista,
ilmoittivat tänään tulevasta yhteistyöstään keväällä 2016. Rajoitetun ajan
saatavilla oleva yhteistyömallisto sisältää Marimekon leikkisissä kuvioissa
niin kesäiseen ulkoilmaan tarkoitettuja sisustustuotteita ja kalusteita kuin
naisten ja tyttöjen ranta- ja uima-asuja sekä -asusteita. Malliston kuviot ovat
Marimekon yhden ikonisimman suunnittelijan, Maijan Isolan, suunnittelemia.
Designtalon ensimmäisille vuosikymmenille juurensa juontavat kuviot ovat hieno
esimerkki Marimekon ajattomasta ja tunnistettavasta suunnitteluperinnöstä.
Yhteistyö liittyy Marimekon ensimmäisen ja kolmannen vuosineljänneksen
osavuosikatsauksissa toukokuussa ja marraskuussa 2015 julkaistuihin
lisenssisopimustuottoihin pohjoisamerikkalaisen yhtiön kanssa, mikä nyt
tarkentui Targetiksi.
Kun kartoitamme mahdollisia yhteistykumppaneita matkaamme lhelle ja kauas
löytääksemme suunnittelijoita ja brändejä, joista uskomme asiakkaidemme
pitävän. Kevään yhteistyömme toi meidät aina Suomeen asti! Marimekko on
kiehtonut meitä jo jonkin aikaa emmekä malta odottaa, että asiakkaillamme on
mahdollisuus ostaa tämän yhteistyömalliston tuotteita, vain muutamien viikkojen
kuluttua, sanoo Targetin tuotesuunnittelusta ja -kehityksest vastaava johtaja
Julie Guggemoss.
Marimekko for Target -yhteistyömalliston inspiraationlähteenä on ollut
suomalainen kulttuuri ja elämäntapa. Marimekko ja Target halusivat luoda
tuotteita, jotka tuovat ihmisiä yhteen ja luovat tunnelmaa ikuisesta kesästä ja
huolettomasta ulkoilmaelämästä. Suunnitteluprosessin aikana Targetin
designtiimi vietti aikaa Marimekon kotikaupungissa Helsingissä, missä heihin
teki vaikutuksen erityisesti Suomen neljä vuodenaikaa. Kun talven kylmyys ja
pimeys haihtuvat, suomalaiset ovat riemuissaan päästessään ulos nauttimaan
ansaitusta auringonvalosta ystäviensä ja perheensä kanssa.
Designpartneruuksien edellkvij Target nostaa rimaa jokaisella uudella
yhteistyöllään. Olemme valtavan innoissamme tämän kevään Marimekko for Target
-yhteistyöstä, joka on jatketta Targetin aiemmille menestyksekkäille
designyhteistöille muun muassa Missonin, Mulberryn, Jason Wun, Jean Paul
Gaultierin, PETER PILOTTOn ja Alexander McQueenin kanssa. Marimekko
perustettiin tuomaan väriä ja iloa ihmisten arkipäivään. Olemme ylpeitä
päästessämme tuomaan värikkäät kuviomme ja suomalaisesta kesäelämästä
inspiroituneen lifestyle-ajattelumme asiakkaille kaikissa Targetin liikkeissä
ja verkkokaupassa kautta Yhdysvaltojen, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina
Alahuhta-Kasko.
Marimekko for Target -mallisto on saatavilla rajoitetun ajan vain
Target-myymälöissä ja Target.com-verkkokaupassa Yhdysvalloissa 17.4.2016
alkaen.
Aiheeseen liittyviä kuvia:
http://mediabank.marimekko.fi/?cart=11941-aiklilhebe&l=EN
Lisätietoa:
Asta Halme, viestintä, Marimekko
09 7587 233
asta.halme@marimekko.com
Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea
omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu
korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita
sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen
ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen
identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2015
tuotteiden brändimyynti oli 186 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto noin 96
miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on yli 150 eri puolilla maailmaa.
Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja
Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 500 henkeä. Yhtiön
osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com
Minneapolisista Yhdysvalloista kotoisin oleva Target Corporation (NYSE: TGT)
palvelee asiakkaita 1 792 myymälässä ja Target.com-verkkokaupassa. Vuodesta
1946 alkaen Target on antanut 5 prosenttia tuotostaan eri yhteisöille, mikä
tarkoittaa tällä hetkellä yli 4 miljoonaa dollaria viikossa. Lisää tietoa
löytyy osoitteesta Target.com/Pressroom. Targetin kulissien taakse pääsee
kurkistamaan vierailemalla osoitteessa Target.com/abullseyeview tai seuraamalla
Targetia Twitterissä @TargetNews.
© OMXNEWS
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti